// ۰۳ بهمن ۹۸ ، ۲۰:۲۵

اگر در دنیای بازاریابی جستجو نسبتاً تازه کار هستید ، ممکن است شنیده باشید که اصطلاح "محتوای سئو SEO" در جلسات بازاریابی بسیار شنیده می‌شود.

این راهنمای مبتدی برای پاسخ به سه سؤال طراحی شده است:

"محتوای سئو SEO" چیست؟
چه نوع محتوای سئو SEO وجود دارد؟
استراتژی محتوای سئو من چیست؟
اگر در مورد استراتژی های ایجاد محتوای سئو سؤالی دارید که من در اینجا به آنها پاسخ نمی دهم ، اجازه دهید نظرات را به من اطلاع دهید و من در اینجا یا در یک پست وبلاگ آینده به آنها پاسخ خواهم داد.

بیایید شروع کنیم!

 

محتوای سئو SEO چیست؟


برای درک اینکه منظور از بازاریاب ها از نظر محتوای SEO چیست ، مفید است که عبارت را به قسمت های مؤلفه آن تقسیم کنید:

"SEO" به بهینه سازی موتور جستجو یا فرایند بهینه سازی وب سایت اشاره دارد تا افراد بتوانند به راحتی آن را از طریق موتورهای جستجو مانند Google پیدا کنند.
با "محتوا" منظور ما هرگونه اطلاعاتی است که در وب زندگی می کند و می تواند در وب مصرف شود (بیشتر در مورد انواع مختلف محتوای زیر).
بنابراین ، کنار هم قرار دادن این دو مفهوم: محتوای SEO هر محتوا است که با هدف جذب ترافیک موتورهای جستجو ایجاد می شود.

من نمی خواهم همه چیزهایی را که باید در مورد بهینه سازی محتوای خود برای موتورهای جستجو بدانید ، برای شما تعریف کنم ؛ این یک راهنمای کامل است. اما در اینجا نوآوری فوق العاده سریع درباره کارهایی که باید انجام دهید به منظور جستجوگرها در محتوای وب خود به کار می رود:

تحقیقات کلید واژه: اگر می خواهید از طریق جستجو ترافیک ایجاد کنید ، بهتر است قبل از شروع نوشتن ، تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید. به این ترتیب ، می توانید روی کلمات کلیدی متمرکز شوید که در حال حاضر مقدار مشخصی از حجم جستجو وجود دارد - به عبارت دیگر ، به سمت موضوعات بنویسید (یا سوله های کلمات کلیدی را پیدا کنید!) که مردم قبلاً در جستجوی اطلاعاتی در مورد آن هستند.
بهینه سازی کلید واژه: می دانید از حداکثر قابلیت جستجو در کلمات کلیدی در محتوای خود استفاده کنید. (SEOMoz یک راهنمای عالی برای بهینه سازی صفحه ارائه می دهد.)
سازمان محتوا: مطالب موجود در سایت شما باید به روشی منطقی سازماندهی شوند. این نه تنها برای سئو مفید است ، بلکه به بازدید کنندگان سایت شما نیز کمک می کند تا سایر مطالب مرتبط را به راحتی پیدا کنند. (هرچه آنها در سایت شما ماندگار شوند ، بهتر می شوند.)
ارتقاء محتوا: با به اشتراک گذاشتن آن در شبکه های اجتماعی و ایجاد پیوندهایی به محتوای خود (چه از نظر داخلی و چه از سایت های خارجی) ، به محتوای جدیدی که ایجاد می کنید ، میزان دید را افزایش دهید.
کلمه ای سریع در مورد اهداف
مهم است که به خاطر داشته باشید که اگر ترافیک موتور جستجو تنها هدف شما باشد ، احتمالاً نتایج شما رنج می برد. برای اینکه بتوانید موتورهای جستجوگر (که به شما در رتبه های برتر به شما پاداش می دهد) و همچنین مشتریان بالقوه و بازدیدکنندگان خود را بازگردانید ، باید به بالاتر و فراتر از بهینه سازی موتورهای جستجو بپردازید. به عبارت دیگر ، محتوای "نازک" ای را ایجاد نکنید که رتبه و کلیک را به دست آورد ، اما هیچ ارزش اضافی را برای کاربر موتور جستجو ارائه نمی دهد. سایت هایی که محتوای کم ارزش و نازک را تبلیغ می کنند خطر جریمه شدن توسط Google را در پی دارند ؛ آنها همچنین تمایل به نرخ گزاف گویی بالا و نرخ تبدیل پایین دارند.

 

انواع محتوای سئو SEO

محتوای SEO می تواند شامل موارد زیر باشد:

صفحات محصول - اینها نان و کره هر سایت تجارت الکترونیکی خرده فروشی است. یک صفحه محصول خوب می تواند به عنوان محتوای سئو و صفحه فرود PPC باشد.
 
پست های وبلاگ - وبلاگ یکی از ساده ترین راه ها برای ایجاد یک جریان منظم از محتوای SEO است. به طور کلی ، پست های وبلاگ جذاب تر و احتمال جذب لینک ها بیشتر از صفحات محصول هستند ، بنابراین می توانند راهی عالی برای ایجاد برخی اقتدار برای سایت شما باشند. (به خاطر داشته باشید که وبلاگ ها بسیار انعطاف پذیر هستند و می توانید از آنها برای میزبانی هر یک از انواع زیر در این لیست استفاده کنید.)
 
مقالات - به مقاله ، مصاحبه و یا قطعه اخبار فکر کنید. مقالات نوع اصلی بسیاری از مطالبی است که در اکثر وب سایت‌های سبک روزنامه یا مجله پیدا خواهید کرد.
 
لیست‌ها - لیست در واقع نوعی مقاله است ، اما قاب کردن آن به عنوان یک لیست (مانند "10 راه برای کاهش صورتحساب انرژی" یا "101 چیزهایی که از گوگل متنفرم") پیمایش آن را آسان تر می کند. در ضمن این نوع عناوین وقتی در نتایج جستجو یا در فیدهای رسانه های اجتماعی نشان داده می‌شوند ، قابل کلیک تر هستند و به اصطلاح کلیک خورتر هستند.
 
راهنماها - راهنما یک محتوای طولانی تر است که به طور مفصل نحوه انجام کاری را توضیح می دهد. (راهنماها اغلب در چندین صفحه وب تقسیم می شوند ، اگرچه این بهترین کار این است که به کاربران اجازه دهید در صورت تمایل مطالب طولانی را به عنوان یک صفحه واحد مشاهده کنند.) می توانید یک راهنمای کامل را در وب سایت خود ارسال کنید ، یا می توانید خلاصه یا گزیده ای ارسال کنید. برای بازدید از راهنمای کامل ، بازدید کنندگان را ملزم به پر کردن فرم ثبت نام می کنند. این می تواند یک راه خوب برای تولید سرب باشد ، اما به خاطر داشته باشید که قرار دادن یک دیوار ثبت نام احتمالاً میزان ترافیک سئو را که می توانید به آن راهنما هدایت کنید کاهش می دهد.

 

فیلم ها - به طور کلی فیلم های کمتری در وب نسبت به صفحات متن وجود دارد. در نتیجه ، می توان با ایجاد یک فیلم به جای مقاله ، در صفحه اول برای یک کلمه کلیدی رقابتی آسان تر شد. بسته به نوع سایت یا شغلی که اجرا می کنید ، فیلم ها می توانند راهی عالی برای جذب و دستیابی به مخاطب باشند. در مورد آموزش استفاده از محصولات خود ، آموزشهای ویدیویی را ایجاد کنید. یا فرآیندی را که مربوط به تجارت شما باشد نشان دهید - به عنوان مثال ، یک لوله کش می تواند ویدئویی بسازد که نشان می دهد چگونه یک سینک را قفل کنید. (یک یادداشت در مورد سئو: شما ممکن است یک متن از ویدیوی خود را در نظر بگیرید. در اینجا چند نکته اضافی برای بهینه سازی فیلم ها آورده شده است.)
 
اینفوگرافیک - اینفوگرافیک ها یا تصاویر با فرمت بزرگ که حاوی داده های زیادی (غالباً به شکل نمودار یا نمودار) در یک موضوع واحد هستند ، می توانند تعداد زیادی از صفحه ها و پیوندها را به خود اختصاص دهند. اما ، از آنجا که بسیاری از مطالب در تصویر جاسازی شده است و بنابراین به عنوان متن توسط موتورهای جستجو قابل خواندن نیستند ، مهم است که بقیه صفحه را با دقت بهینه کنید. برای شروع می توانید از یکی از این پنج الگوی رایگان اینفوگرافیک استفاده کنید.
 
نمایش پرده ای - نمایش پرده ای روشی برای نمایش یک سری از تصاویر مرتبط. بعضی اوقات تصاویر از متن مهمتر هستند - می گویند شما سعی می کنید نشان دهید آنچه ستاره ها به اسکار می پوشند. در اینجا دوباره ، جستجوگرها از عنوان ، زیرنویسها ، نام پرونده های تصویر و موارد دیگر از این دست اهمیت دارد زیرا کمتر "موتور خواندن" برای موتورهای جستجو وجود دارد.
 
واژه نامه ها - سوگند می خورم افراد بیشتری از گوگل برای جستجوی شرایط استفاده می کنند تا از فرهنگ لغت استفاده کنند. (آیا حتی می دانید فرهنگ لغت شما در کجا قرار دارد؟) اگر در یک صنعت تخصصی کار می کنید ، یک واژه نامه ساخته شده خوب می تواند راهی مناسب برای گرفتن برخی از ترافیک جستجو باشد. اصطلاحات آشپزی ، اصطلاحات پزشکی ، اصطلاحات مد ، اصطلاحات معماری را تصور کنید ...
 
دایرکتوری ها - یک فهرست راهنما یک طبقه بندی سودمند از پیوندها به سایت ها یا منابع پیرامون موضوع مشخص است. به عنوان مثال ، یک وبلاگ عطر ممکن است یک دایرکتوری مکان برای خرید عطر ، از فروشگاه های بزرگ گرفته تا فروشگاه های مستقل در سراسر کشور ایجاد کند.
اینها فقط برخی از انواع اصلی محتوای سئو هستند ، اما اجازه ندهید این لیست شما را محدود کند - امکانات تقریباً بی پایان هستند.

 

نحوه تدوین استراتژی محتوای سئو


اگر به طرز حیرت انگیزی تولید محتوا کرده اید ، امیدوار هستید و دعا می کنید که سرانجام برخی از آن ها رتبه بندی می شوند ، وقت آن رسیده است که به یک استراتژی محتوای SEO بیشتر برای وب بپردازید.

در اینجا چهار مرحله برای تعریف و اصلاح استراتژی محتوای سئو شما آورده شده است:

اهداف خود را تعیین کنید
ابتدا اهداف خود را به عنوان یک وب سایت یا تجارت تعیین کنید. آیا به دنبال فروش از طریق وب سایت خود هستید؟ آیا از طریق تبلیغات می توانید از سایت خود درآمد کسب کنید و به همین دلیل فقط می خواهید ترافیک را افزایش داده و مخاطبان را بازگردانید؟ اهداف شما مشخص خواهد کرد چه نوع محتوا را باید روی آنها تمرکز کنید.

اگر در درجه اول سعی در هدایت فروش محصول دارید ، تمرکز اصلی شما باید صفحات محصولاتی آموزنده و جذاب باشد که برای جستجو و تبدیل بهینه شده اند. تمرکز ثانویه شما می تواند محتوای وبلاگ مفیدی باشد که زمان و چگونگی استفاده از محصولات خود را نشان می دهد ، و پیوند به آن صفحات درجایی که مرتبط باشد (بهتر است اگر وبلاگ شما کاملاً تبلیغی نباشد).

اگر سایت شما بر روی یک مدل تبلیغاتی عمل می کند و هدف این است که خوانندگان جدید را از طریق جستجو جذب کنید ، می خواهید روی "محتوای" غنی (مانند مقالات بلند یا منابع ویدیویی که آموزنده ، سرگرم کننده یا هر دو هستند) باشید. (محتوای "چسبنده" بازدیدکنندگان را در سایت شما طولانی تر نگه می دارد یا آنها را ترغیب می کند تا برگردند).

مخاطبان خود را در نظر بگیرید
مخاطبان خود را بشناسید - نظرسنجی ها و نرم افزار تجزیه و تحلیل شما می تواند به شما کمک کند تصویر بهتری از بازدید کننده یا مشتری معمولی خود داشته باشید. در نظر بگیرید شخصیتهای بازاریابی یا شخصیتهایی را که نماینده بازدیدکنندگان و مشتریان سایت ایده آل شما هستند ، در نظر بگیرید. سپس به این فکر کنید که چه نوع محتوایی به دنبال آن هستند.

به عنوان مثال ، اگر شما یک وب سایت B2B را هدف قرار داده اید که مدیران سطح C را هدف قرار می دهد ، ممکن است بخواهید کاغذهای سفیدی سطح بالایی ایجاد کنید که در ادامه بارگیری و ذخیره شود.

اگر تجارت شما نوجوانان و تویت ها را هدف قرار می دهد ، ممکن است بخواهید روی به روزرسانی های مکرر با متن کمتر و تصاویر و فیلم های بیشتر تمرکز کنید. همچنین می خواهید مطمئن شوید که سایت شما برای استفاده از موبایل بهینه شده است.

یک تقویم سرمقاله ایجاد کنید
هنگامی که تصور کردید که چه کسی را هدف قرار داده اید و چرا ، می توانید شروع به تهیه یک تقویم سرمقاله کنید. تقویم سرمقاله برنامه ای است که نشان می دهد چه زمانی مطالب جدید منتشر می کنید و چه نوع محتوا خواهد بود. این به شما کمک می کند تا به یک برنامه منظم بپیوندید (ایجاد یک مطالب جدید به طور منظم در صورت داشتن یک وبلاگ بسیار مهم است) و همچنین از جلوگیری از تلاش برای جلوگیری از طرح مطالب جدید در آخرین لحظه جلوگیری می کنید.

چند نکته برای ایجاد و پیوستن به تقویم سرمقاله:

 

از Outlook (یا تقویم Google) استفاده کنید - تقویم سرمقاله را با کل تیم بازاریابی خود به اشتراک بگذارید. یادآوری هایی را برای نویسندگان تنظیم کنید تا در صورت اتمام مهلت ، یک اعلان دریافت کنند.
ویژگی های در حال ایجاد را در نظر بگیرید - به عنوان مثال ، یک وبلاگ غذایی ممکن است هر دوشنبه یک دستور العمل بدون گوشت را انجام دهد. بسیاری از وبلاگ ها هر بار یک بار جمع آوری لینک را انجام می دهند (از جمله این یکی). برای هر یک از ویژگی های در حال ایجاد یک صفحه دسته بندی ، به این ترتیب بازدید کنندگان می توانند تمام دستور العمل های دوشنبه Meatless شما یا گردهمایی لینک را در یک مکان پیدا کنند.
در هنگام تولید انواع پیچیده تر مطالب ، مانند فیلم ها و اینفوگرافی ها ، زمان کافی را به خود اختصاص دهید. این موارد معمولاً برای انجام کامل به چندین دور ویرایش نیاز دارند و می توانند پیچیده تر برای بهینه سازی جستجو باشند.
از قبل خیلی دور از برنامه ریزی نکنید - تقویم ها به دلیل تغییر در اهداف بازاریابی ، بودجه یا کارمندان ، اغلب پس از یک یا دو ماه دچار کمبود می شوند ، بنابراین سعی نکنید برنامه ای را برای سال آینده برنامه ریزی کنید و خطر را هدر دهید. وقت و تلاش زیادی
تجزیه و تحلیل و ارزیابی مجدد کنید
در آخر ، در بالای تحلیل های سایت خود باشید. مرتباً محتوای SEO خود را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیست. اقدامات خوب موفقیت و درگیری شامل نمایش صفحه ، پیوندها ، نظرات (در پست های وبلاگ و برخی دیگر از انواع محتوا) ، اشتراک های اجتماعی (لایک ، فیس بوک ، توییت و غیره) و نرخ تبدیل می باشد. تحلیل شما باید دو هدف داشته باشد:

موفقیت های خود را مطالعه کنید تا بتوانید آن استراتژی ها را تکرار کنید - به دنبال الگوهای باشید. آیا مخاطبان شما عاشق فیلم هستند؟ سپس فیلم های بیشتری بسازید! تقویم سرمقاله خود را به جلو تنظیم کنید تا بتوانید بیشتر وقت و تلاش خود را روی انواع محتوا که واقعاً طنین انداز است متمرکز کنید.
وقت خود را برای به روزرسانی و بهبود محتوای قدیمی تر SEO اختصاص دهید - اگر سعی کردید یک مقاله را برای یک کلمه کلیدی خاص بهینه کنید ، اما برای تغییر متفاوت آن کلمه کلیدی ترافیک بیشتری به دست می آورید ، دوباره وارد آن شوید و آن را برای کلمه کلیدی جدید دوباره بهینه کنید. برای مثال ممکن است با قرار دادن آن کلمه کلیدی در عنوان ، ترافیک را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.
در آنجا شما آن را دارید - سئو محتوای 101. همانطور که در بالا گفته شد ، لطفاً اگر سؤال دیگری در مورد ایجاد و بهینه سازی محتوا برای سئو دارید ، در نظرات به من اطلاع دهید.

 

 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

دیدگاه ها  ۰  هیچ نظری هنوز ثبت نشده است