// ۱۴ شهریور ۰۱ ، ۰۹:۰۵

قبل از خرید تیرآهن باید اطلاعات فنی و تخصصی در مورد خرید آن محصول داشته باشید.
تیرآهن یکی از مهمترین اجزای اسکلت سازه یا ساختمان فولادی است که در زمان خرید باید اطلاعات دقیقی در مورد تعدادی از موارد مانند استانداردها، ابعاد، برند و کیفیت داشته باشیم.

تیرهای فولادی به سازه‌های افقی، عمودی یا شیبدار اطلاق می‌شود که بار اصلی سازه را تحمل می‌کنند و بارهای عمود بر موقعیت سازه توسط این تیرها به تکیه‌گاه‌هایی که معمولاً ستونی هستند منتقل می‌شوند که مستقیماً تحت تأثیر آن‌ها قرار می‌گیرند. نوسانات و فشار به سطوح مختلف آن اعمال خواهد شد. تیرآهن اساسی ترین پروفیل ساختمانی است که گاهی در پروژه های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد و وظیفه آن تحمل تنش های ناشی از خستگی و لنگر خمشی است. قیمت روز آهن در مشهد انواع مختلفی دارد و در بازار ایران هم تیرآهن داخلی و هم وارداتی به فروش می رسد، بنابراین قیمت تیرآهن تحت تاثیر عوامل زیادی است.

تیرآهن ها اشکال مختلفی دارند و بر اساس ظاهر و خواص مکانیکی به دسته های مختلفی تقسیم می شوند که هر کدام کاربردهای خاص خود را دارند.

در صنعت، تیرآهن نمادها را به عنوان یک کنوانسیون جهانی تعریف کرده است. در تمام تیرآهن ها نماد V نشان دهنده نورهای سنگین و نماد L نشان دهنده تیرآهن های سبک است. وقتی این دو حرف بعد از اولین علامت اختصاری تیرآهن قرار می گیرند، می توانند سبکی و وزن آن محصول را تعیین کنند.

رتبه تیرآهن اغلب قیمت و کاربردهای آن را تعیین می کند. باید گفت طول جان تیرآهن در مقطع آن اندازه تیرآهن در نظر گرفته می شود. تیرآهن در سایزهای 14، 16 و 18 و اغلب به صورت شاخه های 6 و 12 متری تولید و به فروش می رسد.لازم به ذکر است که میله های استیل در مدل های مختلفی مانند نوع بال، اندازه و شکل موجود می باشد. بسته به نوع استاندارد، مدل قطعات فلزی در استانداردهای تعریف شده مختلفی مانند IPE، INP و IPB ساخته می شود.

یکی از انواع تیرآهن تیرآهن CPE یا به عبارتی لانه زنبوری تیرآهن می باشد. لانه زنبوری تیرآهن به تیرآهن گفته می شود که دارای مقطع ذوزنقه ای یا مقطعی به شکل لانه زنبوری است و به یکدیگر تا می شود. این به این دلیل است که تیرآهن CPE می تواند حداکثر زمان ورودی را مدیریت کند. تیرآهن CPE بیشتر در ساخت پل و سقف استفاده می شود.

CALL و INP تیرآهن به عنوان ساده-معمولی یا تیرآهن اروپایی شناخته می شوند و با هر دو نام شناخته می شوند. اگرچه هر دوی این تیرآهن از نوع I هستند، اما تفاوت هایی در کاربرد و مشخصات آنها وجود دارد. تفاوت اصلی آنها در ضخامت بال است. IPB های تیرآهن که H شکل هستند در سرتاسر دارای بال هستند و به عنوان هش تیرآهن شناخته می شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تیرآهن و یافتن پاسخ صحیح و کامل در این مورد با ما تماس بگیرید تا اطلاعات جامعی را از همکاران خود دریافت کرده و از دانش و تجربه آنها در انتخاب بهترین و کارآمدترین تیرآهن بهره مند شوید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

دیدگاه ها  ۰  هیچ نظری هنوز ثبت نشده است