// ۱۹ مرداد ۰۱ ، ۲۳:۴۹

مهاجرت به ترکیه توجه بسیاری را به خصوص ایرانیان به خود جلب کرده است. زیرا ترکیه با سرمایه گذاری های فراوان و توسعه اقتصادی مناسب در سال های اخیر با موفقیت به یکی از کشورهای سطح بالا در جهان تبدیل شده است.
 با توجه به مزایای زندگی در این کشور، سالانه مهاجران زیادی به ترکیه مهاجرت می کنند. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به رواج اسلام در میان ترک‌ها و شهروندان ایرانی که شیوه زندگی آنها مشابه ایرانیان است اشاره کرد.

در مجموع می توان نتیجه گرفت که شرایط اخذ اقامت ترکیه نسبت به سایر کشورها بسیار ساده است.
 با توجه به شباهت های فرهنگی و تاریخی، این کشور برای مهاجران ایرانی بسیار جذاب است.
علاوه بر این، ترکیه شرایط مناسبی را برای سرمایه گذاران فراهم می کند که همین امر باعث می شود تعداد زیادی از سرمایه گذاران ایرانی به فکر مهاجرت به ترکیه باشند.

به عنوان توریست مهاجرت کنید
ترکیه یکی از کشورهای موفق در جذب گردشگر است و روند رو به رشدی دارد. ویلاهای زیبا، سواحل در دریای سیاه و اژه، قایقرانی منحصر به فرد، وجود گونه های مختلف پرندگان، گیاهان و جانوران و اسپا تنها بخشی از جاذبه های گردشگری این کشور است. چنین اقامتی حداکثر 90 روز (سه ماه) اعتبار دارد.
ایرانی ها می توانند 3 ماه بدون ویزا در ترکیه بمانند. البته ذکر این نکته ضروری است که در این سه ماه گردشگران قادر به کار، تحصیل و فعالیت اقتصادی نخواهند بود.

راه دیگر مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری، ثبت شرکت و استخدام اتباع ترکیه می باشد. اگر بتوانید در ترکیه کسب و کار راه اندازی کنید و 5 کارمند با تابعیت ترکیه استخدام کنید، می توانید اقامت دائم این کشور را به مدت 5 سال دریافت کنید.بنابراین، شما باید بتوانید یک تجارت خوب در کشور انجام دهید و بیمه کارمندان و مالیات های مربوط به آن را برای دریافت مجوز اقامت در ترکیه بپردازید.
برای مثال، اگر نقطه شروع خوبی دارید، با درخواست در ترکیه، می توانید اقامت موقت و دائم این کشور را دریافت کنید. این روش به ویژه برای فعالان اقتصادی و شرکت های عرضه کننده محصولات ایرانی به کشورهای اروپایی و حتی ترکیه مناسب است. به این ترتیب پس از 5 سال کار و تجارت می توانند اقامت دائم ترکیه را دریافت کنند.

برای کار به ترکیه مهاجرت کنید
هر خارجی که قصد کار در ترکیه را دارد نیاز به مجوز کار معتبر دارد. این مجوزها توسط وزارت کار و تامین اجتماعی ترکیه صادر می شود.
 اکثر اتباع خارجی باید همزمان با درخواست ویزا برای مجوز کار اقدام کنند همچنین کارفرمایان باید همزمان با ارائه مدارک مورد نیاز برای صدور ویزا مدارک لازم برای مجوز کار را به وزارت کار و تامین اجتماعی ارائه کنند. کنسولگری یا سفارت ترکیه در این کشور ارائه شده توسط ترکیه.

مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل
دانشجویانی که بیش از 90 روز در ترکیه اقامت دارند باید برای اجازه اقامت اقدام کنند. نوع اجازه اقامت:
مجوز اقامت آکادمیک
اجازه اقامت کوتاه مدت
اجازه اقامت طولانی مدت
اجازه اقامت خانواده
مجوز اقامت بشردوستانه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

دیدگاه ها  ۰  هیچ نظری هنوز ثبت نشده است