سیب های کال

بایگانی
  • ۰
  • ۰

سئو SEO (بهینه سازی موتور جستجو) عمل بهینه سازی محتوا است که از طریق نتایج جستجوی ارگانیک موتور جستجو قابل کشف است.
مزایای آن واضح است: ترافیک رایگان و غیر فعال به وب سایت شما ، ماه به ماه.
اما چگونه محتوای خود را برای سئو SEO بهینه می کنید ، و "فاکتورهای رتبه بندی" در واقع چه اهمیتی دارند؟

برای پاسخ به این موضوع ، ابتدا باید بدانیم که موتورهای جستجو چگونه کار می کنند.

 

موتورهای جستجو چگونه کار می کنند


موتورهای جستجو مانند کتابخانه های عصر دیجیتال هستند.

آنها به جای ذخیره نسخه های کتاب ، نسخه هایی از صفحات وب را ذخیره می کنند.

هنگامی که یک پرس و جو را در موتور جستجو تایپ می کنید ، تمام صفحات موجود در فهرست آن را جستجو می کند و سعی می کند مناسب ترین نتایج را بازگرداند

برای این کار از یک برنامه رایانه ای به نام الگوریتم استفاده می کند.

هیچ کس دقیقاً نمی داند که این الگوریتم ها چگونه کار می کنند ، اما ما سرنخ هایی داریم ، حداقل از Google.

اینها آنچه در صفحه "چگونه جستجو" می گوید:

برای به دست آوردن مفیدترین اطلاعات ، الگوریتم های جستجو به عوامل مختلفی از جمله کلمات پرس و جو ، ارتباط و قابلیت استفاده صفحات ، تخصص در منابع و موقعیت مکانی و تنظیمات شما نگاه می کنند. وزن اعمال شده برای هر عامل بسته به ماهیت سؤال شما متفاوت است - به عنوان مثال ، تازه بودن محتوا نسبت به تعاریف فرهنگ لغت نقش بیشتری در پاسخگویی به سؤالات مربوط به موضوعات فعلی را دارد.

صحبت از گوگل ، این موتور جستجوگر است که بیشتر ما استفاده می کنیم - حداقل برای جستجوی وب. این بدان دلیل است که دارای مطمئن ترین الگوریتم تا کنون است.

گفته می شود ، تعداد موتورهای جستجو دیگری وجود دارد که می توانید برای آنها بهینه شوید.

 

نحوه کار SEO


به عبارت ساده ، SEO با نشان دادن به موتورهای جستجو می گوید محتوای شما بهترین نتیجه برای موضوع مورد نظر است.

دلیل این امر این است که همه موتورهای جستجو یک هدف یکسان دارند: برای نمایش بهترین و مناسب ترین نتایج به کاربران خود.

دقیقا نحوه انجام این کار بستگی به موتور جستجوی مورد نظر خود دارد.

اگر می خواهید ترافیک ارگانیک بیشتری به صفحات وب خود داشته باشید ، باید الگوریتم Google را درک کرده و تهیه کنید. اگر تعداد بازدیدهای ویدیویی بیشتری می خواهید ، در مورد الگوریتم YouTube همه چیز است.

از آنجا که هر موتور جستجوگر الگوریتم رتبه بندی متفاوتی دارد ، پوشش دادن همه آنها در این راهنما غیرممکن است.

بنابراین ، با پیشرفت به جلو ، ما بر نحوه رتبه بندی در بزرگترین موتور جستجوی همه آنها متمرکز خواهیم شد: Google.

حقیقت خنده دار
Google دارای سهم بازار 92 ~ است. به همین دلیل است که می توانید به جای Bing ، DuckDuckGo یا هر موتور جستجوی وب دیگر ، وب سایت خود را برای Google بهینه کنید.

 

نحوه بهینه سازی برای Google


گوگل عموما از بیش از 200 عامل رتبه بندی استفاده می کند.

حتی در سال 2010 صحبت هایی وجود داشت که این عوامل و فاکتورها می تواند تا 10،000 عدد هم باشد.

هیچ کس نمی داند که همه این عوامل رتبه بندی چیست ، اما ما برخی از آنها را می شناسیم.

چطور؟ از آنجا که گوگل به ما گفت ، و بسیاری از افراد - از جمله ما - ارتباط بین عوامل مختلف و رتبه بندی های گوگل را مطالعه کرده اند.

ما به زودی در مورد برخی از آنها بحث خواهیم کرد. اما ابتدا نکته مهم:

 

گوگل صفحات وب را ایندکس می‌کند ، نه وب سایت ها را.

 

فقط به این دلیل که تجارت شما باعث ایجاد ویندوز شیشه ای رنگ آمیزی نمی شود به این معنی است که هر صفحه در سایت شما باید برای جستجوی "پنجره های شیشه ای رنگی" رتبه بندی کند.

می توانید برای صفحات کلیدی و کلمات مختلف با صفحات مختلف رتبه بندی کنید.

حال اجازه دهید در مورد برخی از مواردی که در رتبه بندی و دید موتور موتور جستجو می کنند صحبت کنیم.

 

خزنده‌ها


قبل از اینکه Google حتی بتواند رتبه بندی محتوای شما را در نظر بگیرد ، ابتدا باید بداند که چنین صفحه ای وجود دارد.

Google از چندین روش برای کشف محتوای جدید در وب استفاده می کند ، اما روش اصلی خزیدن است. به عبارت ساده تر ، خزیدن جایی است که Google پیوندهایی را در صفحاتی که قبلاً از آنها نمی دانید دنبال می کند.

برای این کار از یک برنامه رایانه ای به نام عنکبوت استفاده می کنند.

بیایید بگوییم که صفحه اصلی شما دارای یک بک لینک از یک وب سایت است که قبلاً در فهرست Google قرار دارد.

دفعه بعد که آن سایت را خزنده می کنند ، آن پیوند را دنبال می کنند تا صفحه اصلی وب سایت شما را کشف کنند و احتمالاً آن را به فهرست آنها اضافه کنند.

از آنجا ، آنها پیوندهای موجود در صفحه اصلی خود را برای یافتن صفحات دیگر در سایت شما خزنده می کنند.

این گفته ، برخی از موارد می توانند خزنده های Google را مسدود کنند:

پیوند داخلی ضعیف: Google به پیوندهای داخلی برای خزیدن تمام صفحات در سایت شما متکی است. صفحات بدون پیوند داخلی اغلب خزنده نمی شوند.
پیوندهای داخلی Nofollowed: پیوندهای داخلی با برچسب های nofollow توسط Google خزنده نمی شوند.
صفحات Noindexed: می توانید صفحات را از فهرست Google با استفاده از یک نشانگر متنی noindex یا هدر HTTP حذف کنید. اگر صفحات دیگر در سایت شما فقط پیوندهای داخلی از صفحات noindexed دارند ، این احتمال وجود دارد که Google آنها را پیدا نکند.
Blocks in robots.txt: Robots.txt یک پرونده متنی است که به Google می گوید که در آن وب سایت شما می تواند و نمی تواند برود. اگر صفحات در اینجا مسدود شده اند ، آنها را خزنده نمی کنید.
اگر در مورد هر یک از این موارد در سایت خود نگران هستید ، اجرای یک حسابرسی SEO با ابزاری مانند Audit Site Ahrefs را در نظر بگیرید.

 

موبایل فریندلی یا سازگاری با موبایل


63٪ جستجوهای Google از دستگاه های تلفن همراه انجام می شود و هر سال تعداد آنها در حال رشد است.

با توجه به این آمار ، احتمالاً جای تعجب ندارد که در سال 2016 ، گوگل در نتایج جستجوی تلفن همراه خود رتبه رتبه بندی وب سایت های دوستانه موبایل را اعلام کرد.

 

گوگل همچنین در سال 2018 به فهرست بندی اول تلفن همراه منتقل شد ، به این معنی که آنها اکنون از نسخه موبایل صفحه شما برای فهرست بندی و رتبه بندی استفاده می کنند.

فکر می کنم سردرگمی وجود دارد برخی فکر می کنند ما دو فهرست داریم ، یکی برای صفحات موبایل و دیگری برای صفحات دسک تاپ. ما یکی داریم اکنون بیشتر سایتها ، نمایه سازی دسک تاپ را انجام می دهیم. به جلو بروید ، این فهرست اول برای موبایل خواهد بود https://t.co/7QtCgbWQGU pic.twitter.com/leV7ADhLoO

- دنی سالیوان (dannysullivan) 15 مارس 2018

اما این یک آمار حتی مهمتر از Adobe است:

تقریباً 8 از 10 مصرف کننده متوقف می شوند با محتوایی که به خوبی در دستگاهشان نمایش داده نمی شوند ، متوقف شوند

به عبارت دیگر ، بیشتر نسخه احتمالاً وقتی یک نسخه دسکتاپ یک سایت روی موبایل بارگیری شود ، به دکمه عقب ضربه می زنند.

این مهم است زیرا Google می خواهد کاربران خود را راضی نگه دارد. صفحاتی که بهینه سازی شده برای موبایل نیستند منجر به نارضایتی می شوند. و حتی اگر شما بر روی آن کلیک کنید و برنده شوید ، اکثر افراد برای مصرف محتوای شما دست به کار نمی شوند.

می توانید بررسی کنید که آیا صفحات وب شما با ابزار تست تلفن همراه Google سازگار نیستند یا خیر.

اگر آنها اینگونه نیستند ، یک برنامه نویس را استخدام کنید تا آنها را اصلاح کنید.

 

سرعت بارگیری صفحات


صفحات به سرعت بارگیری صفحه شما است. این یک عامل رتبه بندی در دسکتاپ و موبایل است.

چرا؟ یک بار دیگر ، گوگل می خواهد کاربران خود را راضی نگه دارد. اگر کاربران آنها روی نتایج جستجو که بارگذاری آن خیلی طولانی طول می کشد ، کلیک می کنند ، این منجر به نارضایتی می شود.

برای بررسی سرعت صفحات وب خود ، از ابزار صفحات اطلاعاتی Google استفاده کنید.

از طرف دیگر ، از حسابرسی سایت Ahrefs استفاده کنید تا صفحات دارای سرعت کند در سایت شما بررسی شود.

فقط کافیست به گزارش «عملکرد» بروید و به دنبال اخطار «صفحه کند» باشید.

 

قصد جستجو


پیدا کردن یک کلمه کلیدی یا کلمات کلیدی که می خواهید برای آن رتبه بندی کنید آسان است. فقط یک موضوع را در یک ابزار تحقیق کلمه کلیدی مانند Ahrefs Keywords Explorer جایگذاری کنید ، سپس به دنبال ایده های کلیدی مرتبط با حجم جستجو باشید.

به گفته این ، آنچه بسیاری از مردم در نظر نمی گیرند این است که آیا صفحه آنها با هدف جستجوی کلید واژه انتخابی خود مطابقت دارد.

برای نشان دادن هدف جستجو ، به مثالی بیایید.

در اینجا نتایج جستجوی گوگل برای جستجوی "دستور العمل های اجاق گاز آهسته" آمده است:

مقایسه نتایج با نتایج درخواست "اجاق گاز آهسته":

علیرغم شباهت بین دو کلمه کلیدی ، Google دو مجموعه کاملاً متفاوت از نتایج جستجو را نشان می دهد. برای "دستور العمل های اجاق گاز آهسته" ، صفحه هایی را نشان می دهند که تعداد زیادی از دستور العمل ها را نشان می دهند. برای "اجاق گاز آهسته" ، آنها لیست محصولات و صفحات طبقه تجارت را نشان می دهند.

Google در حال تفسیر انگیزه پرس و جو است و نتایج را نشان می دهد کاربر می خواهد ببیند.

این هدف جستجو در عمل است.

چگونه می توانید برای این امر بهینه شوید؟

به صفحات رده بالا نگاه کنید و از خودتان سؤال کنید تا "3 مورد هدف جستجو" را شناسایی کنید.

نوع محتوا: آیا بیشترین پست های وبلاگ نتایج ، صفحات محصول ، صفحات دسته بندی ، صفحات فرود یا چیز دیگری هستند؟
قالب محتوا: آیا گوگل به طور عمده رتبه بندی راهنماهای نحوه ، راهنما ، مقالات به سبک لیست ، آموزش ، مقایسه ، بخش نظرات یا چیزهای کاملاً متفاوت را دارد؟ (توجه داشته باشید. این یکی بیشتر مربوط به مباحث اطلاع رسانی است.)
زاویه محتوا: آیا یک موضوع مشترک یا نقطه فروش منحصر به فرد در سراسر صفحات برتر رتبه بندی وجود دارد؟ اگر چنین است ، این بینش را در مورد آنچه ممکن است برای جستجوگرها مهم باشد به شما می دهد.
گذشته از این ، شما همچنین می توانید وجود (یا نه) ویژگی های SERP را برای استنباط قصد بررسی کنید.

به عنوان مثال ، اگر یک قطعه برجسته برجسته در نتایج وجود داشته باشد ، این ممکن است نشانگر این باشد که جستجوگر به دنبال اطلاعات است.

اگر تحقیق کلمات کلیدی را انجام می دهید ، می توانید برای کلمات کلیدی با یا بدون ویژگی های خاص SERP در Ahrefs Keywords Explorer فیلتر کنید.

 

بک لینک


الگوریتم رتبه بندی گوگل مبتنی بر چیزی به نام پیج رنک یا PageRank است.

به زبان ساده ، این بک لینک ها را به عنوان آرا تعبیر می کند. به طور کلی ، صفحات با آرا بیشتر تمایل به رتبه بالاتری دارند.

چگونه می دانیم؟ سال گذشته ، ما تقریباً یک میلیارد صفحه وب را مطالعه کردیم و بین ارتباط دامنه های ارجاع (پیوندها از وب سایتهای منحصر به فرد) و ترافیک جستجوی ارگانیک ، ارتباط واضحی پیدا کردیم.
اگر می خواهید برای هر چیز ارزشمندی رتبه بندی کنید ، داستان کوتاه و بک گراند مهم است.

مشکل این است که پیوندها می توانند برای ایجاد مشکل ، به ویژه برای انواع خاصی از مطالب مانند صفحات محصول ، چالش برانگیز باشند.

تاکتیک های ایجاد لینک وجود دارد ، اما اگر تازه وارد این بازی هستید ، قصد دارید پیوندهایی به بهترین محتوای اطلاعاتی خود (مانند پست وبلاگ یا یک ابزار رایگان) بپیوندید.

در اینجا یک راه برای انجام این کار وجود دارد:

کلمه کلیدی مورد نظر خود را در Google جستجو کنید. به دنبال صفحاتی باشید که به اندازه شما خوب نیستند. نشانی اینترنتی آن صفحه را در جستجوگر بک لینک آزاد ما بچسبانید تا 100 لینک برتر آن را ببینید.

برای دسترسی به این افراد در نظر بگیرید ، توضیح دهید که چرا محتوای شما بهتر است و سؤال کنید که آیا آنها پیوند را برای شما تغییر داده اند یا خیر.

این تاکتیک معمولاً به عنوان تکنیک آسمان خراش شناخته می شود.

در مقاله ها و فیلم های زیر با این روش و سایر تاکتیک های ساخت بک لینک آشنا شوید.

 

اتوریتی یا قدرت بک لینک


همه لینک دهنده های مساوی ایجاد نمی شوند. برخی وزن بیشتری نسبت به سایرین دارند.

این واقعیت به نحوه کار PageRank ساخته شده است.

به طور کلی ، پیوندهای پشتیبان از صفحات دارای قدرت بالا قوی تر از صفحات صفحات دارای قدرت کم هستند.

 

متأسفانه ، Google نمرات عمومی PageRank را در سال 2016 قطع کرد. این بدان معناست که دیگر هیچ راهی برای دیدن چقدر "اقتدار" یک صفحه وب در چشم Google وجود دارد.

خوشبختانه ، معیارهای مشابهی در اطراف آن وجود دارد که یکی از آنها رتبه بندی آدرس اینترنتی Ahrefs (UR) است.

رتبه بندی URL در مقیاس 0-100 اجرا می شود و کمیت و کیفیت لینک دهنده های یک صفحه وب را در نظر می گیرد.

وقتی رابطه بین UR و ترافیک جستجوی ارگانیک را مورد مطالعه قرار دادیم ، یک همبستگی مثبت و واضح پیدا کردیم.

به همین دلیل ، هنگام ایجاد بک لینک به محتوای خود ، باید پیوندها را از صفحات قوی نسبت به صفحات ضعیف در اولویت قرار دهید.

اگر صفحات رقیب را برای فرصت های برگشت لینک در Ahrefs Site Explorer در حال تجزیه و تحلیل هستید ، بهترین راه برای انجام این کار ، نگاهی به ستون UR در گزارش "Backlinks" است.

البته ، بک لینک ها تنها راه تقویت "اقتدار" یک صفحه وب نیستند.

رتبه بندی URL (UR) همچنین پیوندهای داخلی را در نظر می گیرد ، به این معنی که پیوندها از صفحات دیگر در سایت شما به اقتدار یک صفحه کمک می کنند.

اگر می خواهید "اقتدار" یک صفحه خاص را تقویت کنید و در تلاش برای ایجاد بک لینک به آن هستید ، به برخی از پیوندهای داخلی مرتبط از دیگر صفحات دارای مقام عالی اضافه کنید.

برای دیدن معتبرترین صفحات خود ، گزارش "بهترین توسط پیوندها" را در سایت اکسپلورر Ahrefs بررسی کنید.

قانون طلایی در اینجا این نیست که پیوندهایی را که به آن تعلق ندارید بند نباشد. همیشه متن را پیوند دهید.

این تاکتیک روش خوبی برای تقویت "اقتدار" صفحات با ارزش تجاری مانند صفحات محصول ارائه می دهد. شما اغلب می خواهید برای ایجاد بک لینک به طور مستقیم به آن صفحات.

 

کیفیت محتوا

همیشه گوگل می خواهد معتبرترین و مفیدترین نتایج را رتبه بندی کند.

برای انجام این کار ، آنها به سیگنالهای مرتبط با محتوا مانند تخصص ، اقتدار بودن و اعتماد به نفس نگاه می کنند.

در مجموع ، اینها با عنوان EAT شناخته می شوند.

موارد دیگری که می توانید برای افزایش کیفیت درک شده از محتوای خود انجام دهید ممکن است:

به سطح خواندن کلاس 7 یا 8 بروید. بیشتر آمریکایی ها در این سطح می خوانند.
از جملات و پاراگراف های کوتاه استفاده کنید. این محتوای وب است ، نه مقاله.
در صورت لزوم به منابع مفید پیوند دهید. نگران "اجتناب از PageRank" نباشید. هدف شما این است که محتوای شما را تا حد ممکن برای بازدید کنندگان با ارزش جلوه دهید.
از دیوارهای بزرگ متن متن خودداری کنید. موارد را با تصاویر ، نقل قول ها و غیره خراب کنید.
به طور کلی ، هرچه محتوای شما برای اکثر جستجوگران قابل دسترسی تر باشد ، بهتر است.

تازه بودن عامل مهم دیگری برای برخی از جستجوها است.

به عنوان مثال ، اگر شما "بهترین روتر Google" هستید ، خواهید دید که تقریباً تمام نتایج اخیراً منتشر شده یا منتشر شده اند.

این اتفاق می افتد زیرا فناوری سریع پیش می رود. هیچ کس نمی خواهد بداند بهترین روترها در سال 2016 چه بوده اند. این مفید نخواهد بود.

برای سایر سؤالات ، طراوت کمتر عاملی تعیین کننده است.

به "نتیجه چگونگی کراوات" در مورد این نتایج برتر نگاهی بیندازید:

هیچ کس بیش از شش سال این صفحه را به روز نکرده است ، اما مهم نیست زیرا روشی که کراوات ببندید همان است که در آن زمان بود.

به نتایج جستجو برای کلید واژه مورد نظر خود نگاه کنید تا ببینید آیا تازه بودن ظاهراً یک عامل مهم رتبه بندی است یا خیر. استراتژی خود را متناسب با شرایط تنظیم کنید.

چرا رتبه بندی بیش از حد است ... نوع
Google به عواملی مانند مکان ، سابقه جستجوی گذشته و تنظیمات جستجو نگاه می کند تا "نتایج خود را متناسب با آنچه در آن لحظه برای شما مفیدتر است" تنظیم کند.

این بدان معناست که حتی اگر سایت خود را در رتبه بندی شماره 1 برای کلمه کلیدی مورد نظر خود قرار دهید ، این ممکن است همیشه برای همه اتفاق نیفتد.

به عنوان مثال ، اگر "دستور العمل فلاپیک" را در انگلستان و ایالات متحده جستجو کنید ، نتایج متفاوت است.

چرا؟ در انگلستان ، فلاپی ها میله های جو دوسر هستند. در ایالات متحده ، آنها پنکیک هستند.

برای بررسی رتبه بندی "واقعی" ، از برگه ناشناس برای جبران هرگونه شخصی سازی از تاریخچه جستجوی خود استفاده کنید. برای جبران عوامل موقعیت مکانی ، از VPN استفاده کنید.

از طرف دیگر ، می توانید از یک ابزار ردیابی رتبه مانند Ahrefs Rank Tracker برای ردیابی کلمات کلیدی برای یک مکان خاص استفاده کنید - درست به کد پستی. این به خصوص برای SEO محلی مفید است.

به گفته این ، رتبه بندی ها همچنان در نوسان است.

در اینجا رتبه بندی های ما برای "ممیزی سئو" طی سال گذشته آورده شده است:

به همین دلیل ، اغلب بهتر است که به ترافیک ارگانیک بیش از رتبه بندی توجه بیشتری کنیم.

شما می توانید این کار را با ابزارهای تحلیلی مانند Google Analytics انجام دهید ، یا می توانید تخمین تقریبی را در سایت اکسپلورر Ahref کسب کنید.

فقط در یک URL بچسبانید ، سپس به گزارش "نمای کلی" بروید به برگه "Traffic Organic".

برای صفحات مهم سایت خود ، آنچه می خواهید ببینید نمودار مانند این است:

دلیل توجه بیشتر به ترافیک نسبت به رتبه بندی کلمات کلیدی ، این است که بسیاری از صفحات برای هزاران کلمه کلیدی رتبه بندی می شوند. و آنها اغلب از بسیاری از این کلمات کلیدی عبور می کنند - نه فقط یک.

افکار نهایی
دانستن نحوه عملکرد موتورهای جستجو و ویژگی هایی که هنگام رتبه بندی محتوا به دنبال آن هستند ، هنگام تلاش برای ایجاد محتوا که مرتب باشد ، بسیار مهم است.

گفته می شود ، الگوریتم های موتور جستجو همیشه تغییر می کنند و هیچ تضمینی وجود ندارد که آنچه امروز مهم است ، هنوز هم در سال آینده مهم خواهد بود.

اجازه ندهید که شما را وحشت زده کند. به طور کلی ، چیزهای مهم با گذشت زمان ثابت می مانند.

 

عواملی مانند بک لینک ، "اتوریتی" و تطبیق قصد جستجو برای سالها فاکتورهای اساسی بوده اند - و به زودی هیچ علامتی از تغییر آن وجود ندارد.

 

 

 

  • ۹۸/۱۱/۰۳
  • مهدی محب

آموزش سئو

مقاهیم مقدماتی سئو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی