// ۲۴ خرداد ۰۱ ، ۱۴:۰۷
اخذ اقامت ترکیه

اقامت ترکیه به دلیل نزدیکی به ایران، شرایط اقتصادی مساعد، آب و هوای مناسب و قرابت فرهنگی با کشورمان گزینه مناسبی برای زندگی در خارج از مرزهای ایران است. اخذ اقامت ترکیه از طرق مختلف امکان پذیر است. شما می توانید از طریق روش هایی مانند تحصیل، کار، ازدواج و خرید ملک به ترکیه مهاجرت کنید. اما اینکه کدام یک از این روش ها برای شما بهتر است نیاز به مشاوره دارد.

ترکیه تنها بازمانده امپراتوری عثمانی در جهان است و قلعه های آن اکنون مکان های تاریخی در سراسر ترکیه هستند. این کشور با آثار تاریخی و طبیعت زیبای خود هر ساله درآمد زیادی کسب می کند. ترکیه همچنین به دلیل دسترسی به دریاهای زیادی مانند دریای سیاه و دریای مروارید از موقعیت جغرافیایی بسیار خوبی برخوردار است و همواره توجه بسیاری از صاحبان مشاغل در سراسر جهان را به خود جلب کرده است. در رابطه با این کشور نیز باید به این نکته اشاره کرد که کاهش ارزش لیر در برابر دلار و یورو که تقریباً معادل 3000 تومان است، اقامت ترکیه را آسان کرد.

روابط اقتصادی متعدد و رفت و آمد از مرزهای ترکیه با کشورهای اروپایی و همچنین موقعیت جغرافیایی ترکیه به عنوان یک کشور اوراسیا با اروپا، باعث رونق روابط اقتصادی و سیاسی شده است. با پاسپورت ترکیه سفر به کشورهای اروپایی و آمریکا آسانتر می شود.

بهترین راه برای دریافت اقامت ترکی این است که اکثر افراد در نهایت دارای تابعیت دائمی اقامت و ترکیه باشند. همچنین شرایط و قوانین باید به گونه ای باشد که افراد از نظر هزینه و نیروی کار در وضعیت مطلوبی قرار گیرند. خرید ملک یکی از ساده ترین و راحت ترین راه ها برای دریافت اقامت دائمی در ترکیه است.کارت اقامت برای اقامت ترکیه کیملیک نام دارد. خارجیانی که برای اقامت درخواست می دهند و در اداره مهاجرت ترکیه زندگی می کنند، پس از پذیرش مدارک، کارتی به نام کیملیک صادر می کنند. با این کارت شما مقیم ترکیه محسوب می شوید که امتیازاتی برای شما دارد. اما لازم است بدانید که شهروند ترکیه نیستید و دریافت این کارت هیچ امتیازی برای اخذ پاسپورت ندارد. و مهم ترین نکته این است که با این کارت اجازه کار در ترکیه را نخواهید داشت و اگر قصد کار در این کشور را دارید باید مجوز کار بگیرید.

پس از دریافت ویزای ترکیه و ورود به ترکیه، اکنون دارای اقامت ترکیه هستید. اگر بدون ویزا به ترکیه سفر کرده اید، اقامت ترکیه شما 90 روز اعتبار دارد. اما اگر با انواع دیگر ویزای ترکیه وارد کشور شوید، مجوزهای اقامت صادر می شود که ماندگاری بیشتری خواهد داشت. اقامت هایی که مدت زمان محدودی دارند (مثلاً یک سال) در ترکیه اقامت موقت نامیده می شوند و مجوزی که به شما امکان می دهد به طور نامحدود در ترکیه اقامت داشته باشید در ترکیه اقامت دائمی نامیده می شود.

برای دریافت اقامت کوتاه مدت یا بلند مدت در ترکیه، شرایط خاصی باید رعایت شود، به عنوان مثال، افرادی که در ترکیه سرمایه گذاری می کنند، اقامت و پاسپورت دوم ترکیه را دریافت می کنند. برخی از راه های سرمایه گذاری در ترکیه عبارتند از: خرید ملک در ترکیه، خرید اوراق بهادار و سپرده بانکی.

گرفتن اقامت ترکیه با اجاره خانه یکی از محبوب ترین راه ها برای گرفتن اقامت ترکیه است. در حال حاضر اکثر ایرانیان مقیم ترکیه برای گرفتن اقامت ترکیه از این مورد استفاده می کنند.برای دریافت این نوع اقامت، خانه ای اجاره می کنید و سپس برای یک یا دو سال از طریق قرارداد اجاره ملک برای اقامت درخواست می دهید و هر سال این نوع اقامت را تمدید می کنید. لازم به ذکر است که افراد بالای 18 سال که می خواهند سال توریستی اقامت ترکیه (یا دو سال) را داشته باشند باید نام خود را در قرارداد اجاره ذکر کنند، اما افراد زیر 18 سال که به والدین خود وابسته هستند نیازی به ذکر در آن نیست. قرارداد اجاره نیست

شما نمی توانید با اقامت Tourist در ترکیه کار یا تحصیل کنید. اما نکته خوب و مثبت این است که با توریست ترکیه ای اقامت می توانید برای کار و تحصیل اقدام کنید و تایید یا عدم تایید آن بستگی به شرایط شما دارد.
هنگام درخواست برای تحصیل اقامت در ترکیه، باید در نظر داشته باشید که فقط در طول دوره تحصیل خود در ترکیه زندگی می کنید. پس از آن یا باید برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر برنامه ریزی کنید و یا برای کار در شرکت های ترکیه ای آماده شوید. البته کسانی که در ترکیه تحصیل کرده اند مشکلی برای کار در این کشور ندارند.

دریافت اقامت به این معنی است که متقاضی ابتدا با یک کارفرمای ترکیه ای موافقت کرده و در آن کشور کار پیدا می کند. پس از این مرحله متقاضی باید از وزارت کار و رفاه اجتماعی مجوز کار اخذ کند. این مجوز توسط وزارت کار با ارائه مدارک توسط کارفرما به متقاضی اعطا می شود. اقامت ارائه شده به این روش یک اقامت موقت برای یک سال است. اما اگر قرارداد متقاضی تمدید شود، اقامت ممکن است تمدید شود و اقامت دائمی شود.

از مزایای اقامت ترکیه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

در میان کشورهای اروپایی قرار دارد
رشد اقتصاد و صنعت
دین و فرهنگ در بین مردم ایران بسیار رایج است
نزدیکی به ایران
بدون نیاز به اخذ ویزا برای شهروندان ایرانی

اگر قصد مهاجرت به ترکیه را دارید کافیست با مشاورین تخصصی ما تماس بگیرید تا با توجه به شرایط خود جامع ترین و کامل ترین اطلاعات را در مورد مهاجرت به ترکیه در این آدرس به دست آورید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

دیدگاه ها  ۰  هیچ نظری هنوز ثبت نشده است