// ۱۱ بهمن ۹۹ ، ۱۲:۵۶

مستند World War II in HD Colour برای شما عزیزان گرامی فراهم شده است. «جنگ جهانی دوم به صورت رنگی» عنوان یک مجموعه مستند 13 قسمتی است که رویدادهای مهم جنگ جهانی دوم را از زبان رابرت پاول (هنرپیشه کهنه‌کار بریتانیایی) روایت می‌کند. این مجموعه مستند جذاب و هیجان‌انگیز، عناوینی همچون جبهه غربی، جبهه شرقی، کارزار آفریقای شمالی و جنگ اقیانوس آرام را پوشش می‌دهد. در این مجموعه، تماشایی‌ترین لحظات جنگ جهانی دوم، در قالب فیلم‌های رنگیِ بازسازی‌شده و با کیفیت بالا به نمایش در می‌آید.

در قسمت طوفان همراهان، در حالیکه رکود بزرگ اقتصادی، اراده کشورهای دموکراتیکِ غربی برای مداخله سیاسی را تضعیف کرده است، موسیلینی و هیتلر توانایی لازم برای حفظ و افزایش قدرت خود را بدست می‌آورند. در قسمت جنگ برق‌آسا، نازی‌ها یک تاکتیک نظامی وحشتناک موسوم به بلیتسکریگ را توسعه می‌دهند و با استفاده از آن، ارتش لهستان، انگلستان و فرانسه را غافلگیر می‌کنند. در قسمت نازی‌ها یک تاکتیک نظامی وحشتناک موسوم به بلیتسکریگ را توسعه می‌دهند و با استفاده از آن، ارتش لهستان، انگلستان و فرانسه را غافلگیر می‌کنند. در قسمت بریتانیا در خلیج، در جولای 1940، هیتلر در آستانه یک پیروزی قریب‌الوقوع قرار می‌گیرد، اما بریتانیا به کمک گروهی از متخصصان رمزگشایی و جاسوسان کارآزموده، به مقابله با او می‌پردازد.

در قسمت حمله هیتلر به شرق، هنگامیکه هیتلر نیت خود از حمله نظامی به روسیه را اعلام کرد، ژنرال‌های تحت امر او وحشت‌زده شدند. این حمله، بزرگترین جنگ زرهی تاریخ را به دنبال داشت. در قسمت خشم خورشید سرخ، فرانکلین روزولت، 7 دسامبر 1941 را با عنوان "روزی که ننگ آن باقی خواهد ماند" نام‌گذاری کرد. در این تاریخ، ارتش ژاپن به بندر پرل هاربر حمله کرد و نیروی نظامی آمریکا با این کشور وارد جنگ شد. در قسمت مدیترانه و آفریقای شمالی، جنگ در آفریقای شمالی که به واسطه موقعیت جغرافیایی و ذخایر نفتی این کشور، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود، تحت فرماندهیِ اروین رومل آغاز شد. اما خیلی زود، شرایط برای نیروهای متحدین رو به وخامت گذاشت. در قسمت دگرگونی اوضاع، نیروهای متفقین و ارتش آلمان نازی وارد یک نبرد مرگبار و دنباله‌دار شدند تا ضربه‌ای ویرانگر را به یکدیگر وارد کنند و جنگ را به نفع خود خاتمه دهند.

در قسمت جاده صاف کنِ شوروی، در جولای 1943، هنگامیکه ارتش آلمان نازی در برابر حمله بی‌امانِ ماشین جنگی شوروی تسلیم شد، شکست نیروهای نظامی هیتلر در خاک روسیه به وضوح قابل مشاهده بود. در قسمت ارباب بزرگ، ارتش آلمان، نقشه‌ای دقیق و ماهرانه را برای حمله به فرانسه طراحی کرد، در حالیکه یک نقشه محرمانه دیگر، نیروهای نظامی آلمان را در یافتن موقعیت جغرافیایی عملیات ناکام گذاشت.

 

سال انتشار: 2011


مدت زمان: سیزده قسمت - هر قسمت 50 دقیقه


کیفیت: 1080p

زبان:انگلیسی با زیرنویس فارسی

زیرنویس: دارد

 

مجموعه جنگ جهانی دوم به صورت رنگی با کیفیت Bluray 1080p با لینک مستقیم:

 

دانلود قسمت اول کیفیت 1080

 

دانلود قسمت دوم کیفیت 1080

 

دانلود قسمت سوم کیفیت 1080

 

دانلود قسمت چهارم کیفیت 1080

 

دانلود قسمت پنجم کیفیت 1080

 

دانلود قسمت ششم کیفیت 1080

 

دانلود قسمت هفتم کیفیت 1080

 

دانلود قسمت هشتم کیفیت 1080

 

دانلود قسمت نهم کیفیت 1080

 

دانلود قسمت دهم کیفیت 1080

 

دانلود قسمت یازدهم کیفیت 1080

 

دانلود قسمت دوازدهم کیفیت 1080

 

دانلود قسمت سیزدهم کیفیت 1080

 

زیرنویس فارسی مستند جنگ جهانی دوم رنگی را از لینک زیر دریافت کنید:

دانلود زیرنویس فارسی همه قسمت ها

 

 

فهرست قسمت های مجموعه  جنگ جهانی دوم به صورت رنگی World War II in Colour

  1. The Gathering Storm
  2. Lightning War
  3. Britain at Bay
  4. Hitler Strikes East
  5. Red Sun Rampant
  6. The Mediterranean and North Africa
  7. Turning the Tide
  8. The Soviet Steamroller
  9. Overlord
  10. Closing the Ring
  11. The Island War
  12. Victory in Europe
  13. Victory in the Pacific

 

اپیزود 1 – طوفان جمع آوری اطلاعات

متدهای جدید ،اطلاعات بسیار زیادی از صحنه های کشف نشده ی جنگ در اختیار ما می گذارد. این صحنه ها هر کسی را شگفت زده خواهد کرد.

اپیزود 2 –  جنگ رعدآسا

تاثیر حمله ی رعد آسای آلمان ها که متفقین را غافلگیرانه شکست داد به هیتلر اجازه داد که لهستان و فرانسه را در طی فقط چند هفته تسخیر کند.

اپیزود 3 – بریتانیای عاجز

بررسی این که چقدر نزدیک بود انگلیسی ها از نازی ها  شکست بخورند و تلاش های نیروی هوایی سلطنتی ، کدشکن ها و جاسوس ها را برای عاجز کردن رایش سوم.

اپیزود 4 – هیتلر به خاور مشرق حمله می کند

حمله ی آلمان به اتحاد جماهیر شوروی برنامه ریزی شده بود.هیتلر امیدوار بود که این هجوم  که بزرگترین قمار نظامی در دنیا بود ،نتیجه بخش باشد .

اپیزود 5 – ظهور RED SUN

حمله به لنگرگاه مروارید در دسامبر 1941 ، باعث شد آمریکا نیز وارد جنگ شود و منجر به ظهور ناگهانی هواپیماها به عنوان اسلحه ی اصلی در نیروی دریایی شد.

اپیزود 6 – دریای مدیترانه و آفریقای شمالی

تلاش موسولینی برای ساخت امپراطوری جدید رم ، که در یک فاجعه ی نظامی از بین رفت و تقدیم شد برای برد متحدش یعنی آدولف هیتلر.

اپیزود 7 – برگشتن اوضاع

تجسس راجع به اینکه آیا ناوهای نازی ها برای منفصل کردن خطوط آذوقه در آنطرف اقیانوس اطلس تلاش می کنند و اینکه آیا نیروهای متفق شهرهای آلمان به علت جنگ صدمه دیده اند یا نه.

اپیزود 8 – خرد کردن اتحاد جماهیر شوروی

حمله ی فجیع هیتلر به روسیه ، ظاهرا توسط منابع بی پایان ماشین های جنگی شوروی از بین رفت.

اپیزود 9 – ارباب

آمادگی برای روز شروع عملیات ” اسکله” و چگونگی آن ، با وجود برنامه ریزی دقیق ، اهداف مصنوعی و تجهیزات تخصصی ، اما پیروزی در این عملیات همیشه مورد شک واقع بوده است.

اپیزود 10 – بستن حلقه

آخرین قمار نظامی هیتلر ، فرستادن نیروهای کمکی به منظور درگیری با متفقین که در حال پیشروی در Ardennes بودند.

اپیزود 11 – جنگ جزیره

جنگ علیه ژاپنی ها در جزایر اقیانوس آرام ، و چگونگی تبدیل یک کشمکش به نبردی تن به تن در میان دسته های از نیروها مانند نیروهای فوق تخصصی بریتانیا ، یعنی Chindit ها.

اپیزود 12 – پیروزی در اروپا

نیروهای متفقین در آلمان به هم نزدیک شدند و ترس Buchenwald و Bergen-Belsen آشکار شد.همانطور که فشار متفقین به سمت برلین آغاز شد، هیتلر در آخرین روزهای زندگیش به قدرتش چنگ می انداخت.

اپیزود 13 – پیروزی در اقیانوس آرام

کاوش در اینکه چرا متفقین بعد از شکست آلمان به ژاپن توجه کردند ، اما مجبور شدند برای هر اینچ از خاکی که تصاحب کرده اند تقاص پس بدهند.

 

دانلود مستند جنگ جهانی دوم دوبله فارسی

دانلود رایگان مستند جنگ جهانی اول دوبله فارسی

دانلود مستند آخرالزمان جنگ جهانی دوم

دانلود مستند جنگ جهانی دوم از شبکه من و تو

مستند واقعی از جنگ جهانی دوم

مستند جنگ جهانی دوم اپارات

دانلود مستند آخرالزمان جنگ جهانی دوم قسمت دوم

مستند پایان جنگ جهانی دوم

 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

دیدگاه ها  ۰  هیچ نظری هنوز ثبت نشده است